trainingsweek, Adelaide en werk

Eigenlijk zou ik nu moeten gaan slapen omdat ik morgen een treinreis van ongeveer 18 uur voor de boeg heb. Toch wil ik nog even een kort verhaaltje typen over de afgelopen anderhalve week. Ik ben begin vorige week aangekomen op de trainingsfarm van VisitOz. Hier leren we in een paar dagen tijd een aantal belangrijke (veiligheids) werkzaamheden om op een van de boerderijen te gaan werken. Dit heeft voornamelijk te maken met het kappen van bomen, hekwerken maken (fencing), motor en quad rijden en rijden van paarden door de bossen. Ik ga niet alles vertellen, want dan kan ik zo een heel boek schrijven. Wel zal ik wat dingen uit lichten om jullie een indruk te geven van wat ik heb beleefd. Gedurende de trainingsweek hebben we met 9 man, denen, duiters een amerikaan en ik ontzettend veel geleerd, gezien, gehoord, gedaan en gelachen. We hebben bijvoorbeeld een middag op volle vaart paard gereden door de bossen. Best lastig om op die snelheid door de bomen te zigzaggen. Even oefenen en het ging me gelukkig best aardig af. Ontzettend gaaf om te doen met dertig graden en een fantastische omgeving. Het geval was alleen dat in de loop van de week bleek dat ik op een schapenboerderij ga werken. Een aantal van jullie heeft dat misschien al wel op Facebook voorbij zien komen. Daarom heb ik op vrijdagmiddag ongeveer 45 minuten rond gescheurd op een dirtbike, op dezelfde manier als te paard. Eerlijk gezegd was het te paard makkelijker dan met de dirtbike. Nja, daar wen ik tijdens de baan wel aan. Om bij mijn baan te komen moet ik ergens in de middle of nowhere zijn en moet ik naar Adelaide om een gesprek te voeren met de personeelsmanager. Een positief gesprek met een lastig begin, maar ik werd er wel nog enthousiaster van. Helaas vertrekt de trein pas op donderdag en was het die dag pas maandag... verkeerde gedachte! Nu ik toch in Adelaide ben, wat niet op mijn reisplanning stond wil ik zo veel mogelijk zien. Gister zijn we naar Glenelg beach geweest, geen succes. Het begon te regenen, ja hier regent het ook wel eens, en het strand was nog niet echt ontdaan van het zeewier... bummer. Vandaag zijn we met een paar mensen die ik hier heb leren kennen naar mount Lofty geweest. Het is zo makkelijk om contact te leggen, alleen met sommige mensen ga je liever wat doen dan met anderen. Mount lofty is een 700 meter hoge berg vlak naast het stadscentrum van adelaide. In totaal hebben we er bijna 6 uur over gedaan om er te komen en te beklimmen... hoe fantastisch om zulke mooie natuur zo dicht bij het centrum te hebben. Daar zou iedereen jaloers op zijn. Kortom een geweldige en gevarieerde stad. Morgen moet ik nog wat spullen kopen, wil ik nog een museum bezoeken en ga ik nog met een duitse dame een van de betere koffiezaakjes uitproberen. En dat allemaal voordat ik in de trein naar de middle of nowhere stap.... wat gaat de tijd vreselijk snel. Voorlopig zal ik dus even offline zijn, dus mijn volgende bericht zal waarschijnlijk een lange zijn, ondanks dat dat tegenmijn principe in gaat. Ik ga denk ik een fantastische tijd hebben tussen 50.000 schapen op 1.75 miljoen hectare.... ja, bijna de helft van belgie! Aan een geweldige tijd zal ik vast niet ontkomen, alleen morgen zal ik nog veel moeten regelen met de trein, vliegtuig rond kerst,mijn werkgever, extra spullen en de bezichtigingen.... backpacken is niet altijd zo relaxed als het klinkt. Try it yourself sometime!!!!!

Reacties

Reacties

Rob

Bas,
klinkt weer goed allemaal. Ik heb al moeite met een seat ibiza in bedwang houden. Zeker geen flitspalen daar!!!!!
Groeten aan de "duitse dame" van ons, take care. We staan op het punt onze Iris naar schiphol te brengen voor het avontuur in New York. We kijken weer uit naar je volgende bericht.

Carola Grasmeijer

Hallo Bas,
Geweldig leuk om zo je verhalen te lezen !
We wensen je heel veel succes toe met alles en ga er van genieten. We weten van de verhalen van Lisette destijds, dat het allemaal een prachtige ervaring kan zijn !
Groeten uit Bemmel. Cor en Carola Grasmeijer

Charl

Hallo Bas
Wat een avontuur en veel nieuwe ervaringen om te beleven,grote afstanden om af te leggen maar ook om veel te zien,geniet er van en werk ze op de schapenfarm.
De groeten van oms allemaal.

Fons en Liesbeth

Hoi Bas

Superleuk om je verhalen te lezen. Wel erg lange dagen en ook zwaar. Dadelijk natuurlijk wel een hele ervaring rijker. Heel veel succes met je werk en geniet van het mooie land en de vriendelijke mensen.

Groetjes uit Bemmel.
Fons en Liesbeth

Carola Grasmeijer

Nog een groet vanaf de Rosmolen ! Heel leuk om alles te lezen en blijf genieten. Ze nemen je al die ervaringen nóóit meer af !

Quirin en Marion

hoi Bas,

we hebben vanavond jouw blog eens goed bekeken.......wat een avontuur...volgens ons helemaal wat je er van dacht. Heel veel plezier de komende periode, ook in Nieuw Zeeland, we blijven je volgen.

groeten van Quirin en Marion

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active