veel, heel veel

Jaja, eindelijk weer een teken van leven in mijn schrijverscarrière. De laatste weken heb ik mijn blog verwaarloosd vanwege met name internetgebrek en tijdgebrek. Er is zo vreselijk veel te zien en te doen dat ik allerlei ledematen tekort kom.

Na het verlaten van de boerderij op 19 december (wat best moeilijk was, drie maanden maakt je erg hecht), ben ik de sociale wereld van Perth ingegaan. Sociaal was het zeker. Eerst met een excollega van de boerderij afgesproken en daarna met de mensen in het hostel meteen uit gegaan! Heerlijk om weer sociaal te kunnen zijn en aantal vers getapte biertjes te verslinden. De dagen daarna in Perth heb ik vrij weinig gedaan. Op de boerderij had ik blijkbaar een aanzienlijk slaap tekort opgebouwd zonder het zelf door te hebben. Veel gechillt en geslapen. Op naar Auckland, eindelijk kan het echte backpacken beginnen!! Ik had besloten om toch de volledige periode in Auckland te blijven en daar zoveel mogelijk te zien. Bleek een goede keuze, zodra ik het hostel binnen liep had ik al contact met wat duitsers, fransen en een amerikaan. Veel tijd mee doorgebracht en uiteraard samen mee kerst en oud en nieuw gevierd. Ons kerstmaal was een door het hostel georganiseerde barbecue... Cool! 23 graden en braden maar. De overige paar dagen ben ik naar een museum, art gallery, mount Eden, mission Beach en waiheke Island geweest. Allemaal absoluut de moeite waard.

Na Auckland was de Coromandel Peninsula aan de beurt. Een groot natuurgebied met ontzettend mooie natuur. Een7,5 uur durende wandeling gemaakt en de volgende dag en auto gehuurd en naar Cathedral Cove en hot waterbeach geweest. ***** wat druk. Het was nog public holiday en het leek wel of half nieuw zeeland was uitgelopen om de duitser uit te hangen bij hot water beach. Ja, het water daar is op 5 centimeter diepte echt 70 graden. Iedereen kuilen graven om een beetje warm water in te bewaren.

Vervolgens naar Mt. Maunganui om te leren surfen. Eigenlijk het enige wat ik daar heb gedaan voor 4 dagen. Hell yeah, surfen is mijn ding. Letterlijk de eerste golf stond ik al en na 1,5 was ik al bochten aan het maken. De tweede dag voor de uitdaging gegaan en 'green waves' gepakt. Dat zijn golven die sterker en hoger zijn en verder van het strand af ontstaan. Nice, surfen blijf ik hier zeker doen!

Vanaf Maunganui ben ik begonnen met liften. De liftnaar Rotorua had ik al voordat ik het hostel uit was. Perfecte start van een nieuw avontuur. Zodra ik met Jess en Adam (engelsen) aankwam in Rotorua, zijn we meteen 3 uur gaan mountain biken in de 'Redwoods forest'. Perfecte plek om te biken. Zware en stijle stukken wisselen af met gedeelten die alleen naar beneden gaan. Genieten! Verder ben ik in Rotorua nog naar een Maori village geweest, best gaaf om de haka (de albekende dans) en hangi (maaltijd) te zien.

Vervolgens verder gelift naar Taupo. Na eerst een uur te hebben gelopen in de hitte met een backpack en rugzak, stond ik twee keer op een verkeerde plek. Auto's konden niet makkelijk stoppen. Beginnersfoutje zullen we het maar noemen. Op de tweede verkeerde plek werd ik door een paar stoners opgepikt en 500 meter verderop op de juiste plek afgezet. Geweldige mensen hier! Vanaf die plek duurde het 10 minuten om door een kerel, met boot achter de auto, op de snelweg te worden opgepikt. Wat leuke informatie gekregen over de omgeving (mijn belangrijkste doel van liften) en in het centrum van Taupo afgezet. In Taupo twee dagen uitgeweest, een bungyjump gedaan en een skinnydip in lake Taupo in het midden van de nacht.... Hoort er allemaal bij. Lekker leven!

Vervolgens had ik weer een lift naar Wellington voordat ik het hostel uit was. Wellington is een geweldige stad. Ik was er in de juiste periode, tijdens de magic gardens. Elke avond, voor drie weken, is er van 20.00-21.30 gratis muziek in de botanische tuinen met BYO (bring your own). Perfecte setting voor backpackers dus. De eerste avond waren we met drie man, de derde avond met 14! Overdag mount Vicoria opgelopen voor een cityview en naar het nationale museum, te Papa, geweest.de laatste avond in Wellington naar een karaokebar geweest voor een fantastische afsluiting.

Nu klinkt het allemaal erg feesterig (en dat is het ook) maar het reizen is soms ook erg vermoeiend en zwaar. Continu zoeken naar een nieuwe slaapplek, slechte stappelbedden, elke dag (nou... bijna elke dag) proberen iets gezonds te maken en uitvogelen wat de volgende bestemming is en wat daar te zien is. Maar goed, ik mag niet klagen.

Ik ben nu op het zuider eiland en ontmoet de komende dagen een aantal mensen die ik eerder al ontmoet heb. Weer even bijpraten. Jaja, dat was de eerste vijf weken in sneltreinvaart. Ik hoop dat je er van hebt genoten. Enjoy the rest of your trip. Cheers

Reacties

Reacties

Fons en Liesbeth

Hoi Bas.
We hebben genoten van je reisverslag en herkennen hier ook een paar plaatsen van. We zijn erg benieuwd wat je van het zuider eiland vindt. Nog een hele fijne tijd en geniet van dit schitterende land.
Groetjes uit Bemmel
Fons en Liesbeth

Carola Grasmeijer

Hallo Bas,
Heerlijk al die verhalen en blijf genieten ! (en ons op de hoogte houden....!) SUPER allemaal.
groetjes vanaf de Rosmolen.

Hans Cornelissen

Bas

Mooi verhaal. In een paar zinnen weet je toch wel heel verschillende zaken voor het voetlicht te brengen. Geniet van je verblijf en de avonturen!

Hans

Rob en Els

Ha die Bas,
Het gaat goed daar met je!!! Geweldig!!! Wat een leven. Fijn dat je het allemaal mee kunt maken. Maar de tijd vliegt, hou daar rekening mee.
We hebben weer genoten van je verhaal. Blijf genieten!

Groetjes uit Tilburg

Quirin en Marion

hoi Bas,

We volgen met plezier jouw mooie reisverhalen aan de andere kant van onze wereld. Heel veel plezier!!

groeten Quirin en Marion

Jacqueline arnts

geweldig Bas, wat een reis, wat een ervaring . Super, het leest pr ettig, zo bijzonder dat je hoewel je inderdaad er goed over na denkt tocht deze reis onbevangen kunt ervaren.Na de schapen ranch ben je gaan trekken, maak je onderweg naast het contact met medereizigers nog contact met de bevolking? Komt dat er van?
hier missen we het echte winterweer, dus wacht maar even tot hier de zomer komt voordat je terug komt.
dank voor je leuke reisverhalen.

Jos & Daan

Ha buurjongen,

Leuk om te lezen hoor hoe jij geniet aan de andere kant van de wereld!! Maak er nog een mooie tijd van.
Groetjes Jos, Daniëlle en de kids

Jacqueline arnts

Bas hier is het nu prachtig winterweer, er ligt nu een mooi pak verse sneeuw.
Gr, jacqueline

Saskia Kimmel

Hey Bas,

wat goed om van je moeder te horen en zojuist op je weblog te lezen hoe fantastisch jij het hebt!
Veel plezier!

Groetjes,

Saskia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active