einde deel twee

Het tweede avontuur zit er al weer bijna op. De eerste vijn en halve maand zijn ontzettend snel gegaan. Veel mooie dingen gezien, fantastische ervaringen op gedaan, geweldige mensen ontmoet en lokale verhalen gehoord. Ruim 2.500 kilometer heb ik liftend afgelegd. Met andere backpackers, met immigranten en locals. Een geweldige ervaring en ik ben blij dat ik na de eerste twee busritten heb besloten om het echte avontuur aan te gaan. Dat zit er nu bijna op, want maandag ga ik terug naar Australië. Melbourne om precies te zijn.

Wat ik sinds mijn laatste blog heb gedaan is veel, wandelen en zeekayaken in en rond Abel Tasman Park, de Milford Sounds bezocht, een aantal mooie (hypertoeristische) plaatsen gezien, mooie wandelingen gemaakt, walvissen gespot, kunst gezien, gesurft, gefeest en wat intellectuele kennis vergaard. Ik sla vast het een en ander over, het was zoveel (en duur). Veel mensen kom je in meerdere plaatsen tegen. Zo ben ik opgepikt door een Engels koppel in Christchurch die ik in Franz Josef heb ontmoet. Daarna nog gezien in Wanaka, Queenstown en Christchurch. Relaxte lui en als ik in Melbourne ben spreken we weer af!

Het zeekayaken was erg gaaf om te doen. Goede fysieke activiteit en je voelt je helemaal vrij op de zee. En dat met zeehonden rond de kayak, optimaal genieten in de zon! Helaas was het water te troebel en konden we geen roggen spotten.

De dagen er na heb ik vooral langs de kust gelift, in grote delen is niet veel te zien. In een van de steden waar ik door heen kwam, werd ik meegenomen naar de zogenaamde 'Hokitika Gorge'. Dat is misschien wel de mooiste plek die ik hier heb gezien. Bij uitstek niet zo toeristisch als alle andere dingen. En dat maakt Nieuw Zeeland zoveel mooier. Met 15 mensen rondhangen bij de rotsen, met een uitzicht op een gletsjerrivier. Het is niet erns blauw meer. Hrt is meer wit met blsauw en vervolgens gefotoshopt tot en anzichtkaart.plak daar wat bergen achter met hier een daar een klein wolkje, wat groene bomrn op de rotsen en gooi mij in het water. Dat is ongeveer wat je dan krijgt.... En mij krijg je normaal niet in een anzichtkaart ;). Hopelijk kan ik die foto binnenkort op facebook en hier plaatsen.

Oh, uiteraard mis ik een fantastische ervaring te melden... Een helicoptervlucht naar Franz Jozef gletsjer met daar een ruim twee uur durende wandeing in, op, door en over de gletsjer. Wat een fenomenale ervaring. Die foto's zijn gewaagd aan de Hokitika Gorge.

Trouwens, had ik al vermeld dat ik nu heerlijk op het strand zit in Christchurch, met duitsers, denenen fransen? Met een barbecue in het vooruitzicht? Met een lekker drankje en een of andere strandraket... Nee? Dan ben je nu vast jaloers?!

Toen ik vanQueenstown naar Dunedin liftte,Was ik om drie uur 's middags nog steeds 150 kilometer verwijderd van mijn bestemming. Dat is het punt dat de stress zeker toeslaat. Wat als... Hoe kom ik daar.... Waar slaap ik (onder)... Krijg ik een boete... Noem het maar op en het schiet door je gedachte. Gelukkig werd ik opgepikt door een kiwi studente met haar vader. Geweldige lui, en ik kwam precies op tijd in Dunedin. De studenten kwamen langzaam terug van de vakantie en de introductieweek stond op het punt van beginnen. De optimale week voor feesten. Hier doen de studenten aan 'flatting'. Gekkenhuis. Honderden studenten op straat en feesten. Vergelijk het maar met project X, maar dan met de hele buurt. De studente nodigde me uit voor een BYO diner en de flatting daarop volgend. Twintig mensen in een thais restaurant, 19 flessen wijn, drankspelletjes tijdens het eten en de perfecte start van de avond is gerealiseerd. Daarna meteen door met meer drank en spelletjes in de flat en dan de straat op voordat de afsluiter in de stad plaats vind. Kan je voorstellen hoeveel drank er is gebruikt? Een gemiddelde drinker zou er drie dagen zat van kunnen zijn. Maar het was zeker mooi

Nu ben ik net terug uit Kaikoura van het walvis spotten. Een mooie en aparte ervaring om zulke grote beesten te zien heersen in de oceaan.

Zoals ik al zei, het zit er nu allemaal bijna op. Nog een laatste beetje cultuur snuiven in Christchurch waarna hopelijk 2500 kilometer van surfen kan beginnen. Hopelijk kan ik een surfboard scoren in Melbourne of Sydney en doorgroeien tot volleerd surfer....

Hopelijk kan ik snel weer wat foto's uploaden. Sweet as Bro. Cheers

Reacties

Reacties

Rob

Weer een mooi relaas om te lezen Bas! Op naar de laatste ruk. Geniet er van, voor je het weet zit je hier al weer op je fiets! Doe ze allemaal de groeten van ons.
Have fun!!!

Jop

Ha Bassie! Wederom een mooi verhaaltje, dat drinken klinkt toch een beetje als carnaval verkleed als kiwi. In dit mooie verhaal mis ik wel een wezenlijk deel van je reis > de dames uit alle continenten.. En daar willen we foto's van zien natuurlijk ;)

Veel plezier in Australië!

xxx

Jacqueline

Hier. In Nijmegen is het grauw en saai weer, als ik jouw verhalen lees Bas heb ik zin in de zomer,
Voor jou gaat de tijd natuurlijk te snel, wat een leuke tijd heb je , geweldig!
Dank voor je verslag en ik wacht op de foto serie.

rob en els

Ha die Bas, we hebben weer erg genoten van je verhalen. Zo te lezen geniet jij ook nog steeds. Fijn voor je dat je dit allemaal kunt beleven. Dit blijft een herinnering voor het leven. Dus ga nog even zo door, en wij kijken alweer uit naar je volgende verhaal en foto's.
Hartelijke groetjes uit Tilburg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active