roadtrip, thailand en cambodia

Eindelijk weer een update vanuit het fantastische Australië. De tijd vliegt hier en sinds de laatste update heb ik ontzettend veel gedaan en fantastische mensen ontmoet. Het kan zijn dat er hier en daar wat kromme zinnen in dit reisverslag voorkomen, het wordt moeilijker en moeilijker om Nederlands te spreken. Zeven maanden engels is een goede manier om je moedertaal om zeep te helpen. Goed, interessante verhalen nu! Ik ben begonnen aan mijn tweede australische avontuur in Melbourne. Omdat ik op Margot moest wachten om samen een road trip te doen over de Great Ocean Road, ben ik daar twee weken geweest. In een enorm hostel heb ik wat geweldige vrienden gemaakt. Van Vietnam tot Hawaii. Melbourne is een stad met een enorme 'social scene' (kan niet op het nederlandse woord komen). Helaas is er niet enorm veel te zien, dus heb ik veel gefeest en wat coole barren gezien. Zoals veel van jullie misschien al gezien hebben op facebook, heb ik in Melbourne besloten eens gek te doen en in een paar weken Cambodia en Thailand wat cultuur te snuiven en de cultuurshock te ervaren. Enorm veel zin in om iets compleet anders te zien.

Op zondag 8 maart heb ik Margot, een ex collega van het ziekenhuis, opgepikt met onze gehuurde campervan. Onze groenpaarse metgezel moest uiteraard een naam hebben, Alei werd ze gedoopt. Een op naar de beroemde grote oceaan weg. In een drie dagen hebben we die rit voltooid met een aantal fantastische stranden en uitzichten. Elke avond op zoek naar een gratis kampeerplek heeft ons naar speciale plaatsen gebracht. Van kamperen op een parkeerplaats langs de snelweg tot een kampeerplaats met kangoeroe s en koala's rondom. Fantastische ervaring!! Een korte tussenstop gemaakt in Adelaide om een vriendin van Margot te ontmoeten. Wow, dat was onze eerste gedachte toen we aankwamen. Wat een enorme keet met meerdere slaapkamers en eigen badkamers, een tennisveld, hotpool en zwembad. Wat een gastvrije mensen! Na bijna vier dagen zonder douche was de badkamer onze eerste bestemming. Bevrijdend gevoel kan ik je vertellen. In die twee dagen hebben we wat dingen in Adelaide gezien en waren we genoodzaakt om de luxe achter te laten en aan de terugreis door de Grampians te beginnen. Een natuurpark met fantastische uitzichten. Misschien heb je de foto's op facebook voorbij zien komen? Een uitzicht alsof je op de top van de wereld staat.

Vanwege mijn plannen om Thailand en Cambodia te bezoeken heb ik mijn trip in Australië wat moeten inkorten. Helaas zit er geen geldkabouter in mijn backpack... Vandaar heb ik niet zoveel tijd om te surfen en heb ik moeten afzien van een eigen surfboard. Bummer, maar keuzes moeten gemaakt worden.

Vanuit Melbourne ben ik vervolgens de oostkust noordwaarts gaan verkennen. Canberra, Sydney, Newcastle, Coffs Harbour en zojuist Byron Bay zijn voor mij alweer verleden tijd. Canberra was een interessante stad als hoofdstad om te zien, maar één dag was genoeg. Een paar dagen in Sydney waar ik hele dagen heb rond gelopen. Uiteraard het operahouse en harbourbridge verkent. Imposante werken en de volgende keer dat ik het op tv zie kan ik zeggen: 'Daar stond ik in 2015!'. Uiteraard ook de aparte historie van de stad ontdekt, een minifestival en botanische tuinen mee gepakt.

Relaxt newcastle bezocht, maar helaas was het nogal grauw weer en kon ik niet veel doen. Dagje relaxen en puzzelen om de tijd te doden waren niet eens zo slecht. Vervolgens naar Coffs Harbour, wat absoluut een geweldige plek is. Veel te doen, mooie natuur en mooie uitzichten. Zonsondergang bekijken op het strand omringd door kangoeroes is daar een van. Snorkelen in de harbour met kleurrijke vissen en stingrays een andere. Helaas moet ik blijven reizen om alle geplande dingen in Australië te doen en moest ik Coffs verlaten. Op naar Byron Bay. Mensen blijven hier nog wel eens paar maanden hangen, en ik zie precies waarom. Geweldig nachtleven, fantastische stranden, mooie golven en wat coole mensen maken een langer verblijf zeer verleidelijk. Bodysurfen was mijn activiteit voor drie dagen. Goede workout!

In Coffs een groepje zweden ontmoet en twee canadese koppels ontmoet. Nu in Surfers Paradise blijf ik bij een van de koppels een paar dagen in het appartement slapen.

De volgende activiteiten op mijn lijstje zijn: Australia zoo, 3 daagse kayaktour door de Noosa Everglades, 3 daagse 4wd trektocht op Fraser Island, 3 daagse zeiltour langs de Whitsunday Island inclusief duiken en snorkelen, een skydive in Taupo en een duik bij het Great Barrier Reef. Kom maar op met die fantastische ervaringen. Good on ya, cheers

Reacties

Reacties

Carola Grasmeijer

Wauw, Bas, wat een verhalen ! En wat zie en beleef jij veel. Prachtig allemaal. In Byron Bay heeft Lisette destijds een half jaar gezeten en onze voetstappen liggen daar dus ook. Gave plek en relaxe plek op de wereld. Het is het meest oostelijke plaatsje (punt met vuurturen) van Aussie. En nu ga je voor een 'cultuurshock': ben benieuwd. Maar bovenal: be happy en blijf genieten ! Doe voorzichtig en groetjes uit Bemmel !

Jacqueline

Te gek Bas, wat jij in korte tijd doet, ziet en beleefd. Geweldig !
Ben heel benieuwd hoe je Cambodja zult ervaren, wel een groot verschil .Maar na al je ervaringen zul je nergens meer van opkijken. Daar kom je zeker geen luxe woontoren tegen met mooie badkamers.
Geniet er nog van.
Jacqueline

Henk

Wat een mooie en leuke tijd beleef je nu, Aan wat je schrijf kan ik zien dat je er ook echt van geniet. Ben benieuwd hoe je het in thailand en Cambodja gaat vinden. Geniet ervan. Groetjes Henk

Marion en Quirin

hoi Bas, leuk te lezen dat je enorm veel meemaakt en het geweldig naar je zin hebt. Geniet er van!

groeten Quirin en Marion

rob en els

Nou Bas, wil je nog wel terug komen naar Nederland straks?
Dat zal ook weer een cultuurschok geven.!! Maar nog even niet aan denken. We hebben weer erg genoten van je verslag, en wensen je nog een geweldige tijd toe.
Groetjes uit Tilburg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active