trainingsweek, Adelaide en werk

Eigenlijk zou ik nu moeten gaan slapen omdat ik morgen een treinreis van ongeveer 18 uur voor de boeg heb. Toch wil ik nog even een kort verhaaltje typen over de afgelopen anderhalve week. Ik ben begin vorige week aangekomen op de trainingsfarm van VisitOz. Hier leren we in een paar dagen tijd een aantal belangrijke (veiligheids) werkzaamheden om op een van de boerderijen te gaan werken. Dit heeft voornamelijk te maken met het kappen van bomen, hekwerken maken (fencing), motor en quad rijden en rijden van paarden door de bossen. Ik ga niet alles vertellen, want dan kan ik zo een heel boek schrijven. Wel zal ik wat dingen uit lichten om jullie een indruk te geven van wat ik heb beleefd. Gedurende de trainingsweek hebben we met 9 man, denen, duiters een amerikaan en ik ontzettend veel geleerd, gezien, gehoord, gedaan en gelachen. We hebben bijvoorbeeld een middag op volle vaart paard gereden door de bossen. Best lastig om op die snelheid door de bomen te zigzaggen. Even oefenen en het ging me gelukkig best aardig af. Ontzettend gaaf om te doen met dertig graden en een fantastische omgeving. Het geval was alleen dat in de loop van de week bleek dat ik op een schapenboerderij ga werken. Een aantal van jullie heeft dat misschien al wel op Facebook voorbij zien komen. Daarom heb ik op vrijdagmiddag ongeveer 45 minuten rond gescheurd op een dirtbike, op dezelfde manier als te paard. Eerlijk gezegd was het te paard makkelijker dan met de dirtbike. Nja, daar wen ik tijdens de baan wel aan. Om bij mijn baan te komen moet ik ergens in de middle of nowhere zijn en moet ik naar Adelaide om een gesprek te voeren met de personeelsmanager. Een positief gesprek met een lastig begin, maar ik werd er wel nog enthousiaster van. Helaas vertrekt de trein pas op donderdag en was het die dag pas maandag... verkeerde gedachte! Nu ik toch in Adelaide ben, wat niet op mijn reisplanning stond wil ik zo veel mogelijk zien. Gister zijn we naar Glenelg beach geweest, geen succes. Het begon te regenen, ja hier regent het ook wel eens, en het strand was nog niet echt ontdaan van het zeewier... bummer. Vandaag zijn we met een paar mensen die ik hier heb leren kennen naar mount Lofty geweest. Het is zo makkelijk om contact te leggen, alleen met sommige mensen ga je liever wat doen dan met anderen. Mount lofty is een 700 meter hoge berg vlak naast het stadscentrum van adelaide. In totaal hebben we er bijna 6 uur over gedaan om er te komen en te beklimmen... hoe fantastisch om zulke mooie natuur zo dicht bij het centrum te hebben. Daar zou iedereen jaloers op zijn. Kortom een geweldige en gevarieerde stad. Morgen moet ik nog wat spullen kopen, wil ik nog een museum bezoeken en ga ik nog met een duitse dame een van de betere koffiezaakjes uitproberen. En dat allemaal voordat ik in de trein naar de middle of nowhere stap.... wat gaat de tijd vreselijk snel. Voorlopig zal ik dus even offline zijn, dus mijn volgende bericht zal waarschijnlijk een lange zijn, ondanks dat dat tegenmijn principe in gaat. Ik ga denk ik een fantastische tijd hebben tussen 50.000 schapen op 1.75 miljoen hectare.... ja, bijna de helft van belgie! Aan een geweldige tijd zal ik vast niet ontkomen, alleen morgen zal ik nog veel moeten regelen met de trein, vliegtuig rond kerst,mijn werkgever, extra spullen en de bezichtigingen.... backpacken is niet altijd zo relaxed als het klinkt. Try it yourself sometime!!!!!

Brisbane, Jeanette en Germans

Na de laatste update, meteen nog eentje. Zoals ik mijn gedachtengang omtrend de jetlag beschreef, zo is het niet helemaal gelopen. De eerste vlucht, naar Dubai, ben ik dus wakker gebleven. Na een paar uur tussenstop op Dubai airport, wat echt massive is, stapte ik vol goede moed op wat slaapuurtjes in het vliegtuig naar Brisbane. Ik was echt gebroken, maar heb het voor elkaar gekregen om toch nog een paar uurtjes wakker te blijven. Mede dankzij Jeanette, een super aardige australisch vrouw, die een cattle station (dat werk wil ik gaan doen) van 22.000 hectare!!!!!!!!!!! heeft gehad met haar man. Een tijdje mee zitten praten en uiteindelijk haar gegevens gekregen om een keer langs te komen als ik in de buurt ben. Nee jongens, gewoon een kopje koffie! Australiërs zijn echt heel open en gastvrij. Na een prima ontbijtje in het vliegtuig en een film besloot ik om een dutje te doen. Lekker warm dekentje gepakt, lenzen uit, muziekje in en snurken.... niet dus. Op dat moment was het in Nederland rond 10 uur 's ochtends gok ik. Op de hele vlucht heb ik denk ik in totaal een uurtje geslapen. Toen ik eindelijk aan kwam op brisbane, was er een probleem met mijn paspoort. Het kon op drie plaatsen niet gescand worden, dus ik werd toch wel lichtelijk zenuwachtig. Gelukkig is het goed gekomen en na 4 anderen te hebben ontmoet, 3 duitsers en een Oekraïner, vertrokken we naar het hostel. Allemaal perfect geregeld. Eerst een stevig ontbijt gegeten en toen toch maar de stad in gedoken om wat sightseeing te doen. Brisbane is een mooie stad, met een paar gave drukke delen. De foto's zal ik later nog toevoegen, dat gaat niet via de tablet. Het eerste Australische biertje hebben we naast het hostel gedronken. Smaakt goed, zeker een keer proberen! Omdat iedereen gesloopt was, ik was al 53 uur wakker, zijn we rond 10 uur australische tijd gaan slapen. Zelfs dat lukte niet helemaal, maar ik heb wel wat kunnen slapen. Ik ben er nu achter dat een jetlag echt een bitch is. Gelukkig voel ik me wel goed met de 24 graden hier. Op dit moment zit ik in de bus noordwaarts richting rainbow beach om de mensen wat beter te leren kennen, te zonnen en wat leuke dingen te doen. Gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker. Ik spreek jullie hopelijk snel op skype of via Whatsapp, als ik de Wifi aan de praat krijg. See ya

Dubai en vermoeidheid

Op Dubai had ik een kort verhaaltje gemaakt, alleen omdat ik maar 30 minuten Wifi had kon ik het niet plaatsen. Hier alsnog mijn verhaaltje en zal ik daarna een korte update plaatsen. Ennnnnn ik ben onderweg!!! De grote eerste stap is gezet en ik ben ondertussen veilig geland op Dubai Airport (31°C) Tijdens de reis lekker chill wat films gekeken en een prima maaltijd gehad. Het was een rustige vlucht die ik bewust wakker ben gebleven (het is nu bijna half 6, beetje zoals uitgaan dus) om straks zo hopelijk de jetlag wat te verminderen. De gedachtengang is: als ik maar zo snel mogelijk de tijden van Australië aan wen, dan is de jetlag ook het minst. In Brisbane is het nu bijna half 2 's middags, dus nog even wakker blijven op het vliegveld en dan kan ik hopelijk in het vliegtuig de hele Australische nacht door slapen. Volg je het nog??? Enfin, het komt er op neer dat ik zo'n 30 uur wakker blijf om de jetlag tegen te gaan.... Ik zal er achter komen of dat ik logisch denk of ijl van spanning en vermoeidheid. Het afscheid op schiphol verliep prima tot aan de douane. Het verliep gelukkig wel snel, maar gedag zeggen tegen familie en mijn maatjes viel me toch wel zwaar. Dat was ook weer zo voorbij toen ik eenmaal bij mijn gate was en mijn vliegtuig aan zag komen rijden. Het eerste deel zit er op, het tweede deel komt er aan. De wifi kan ik op een of andere manier niet op de telefoon geregeld krijgen dus appen doe ik later misschien weer. Succes in het koude Nederland en ik houjullie op hoogte als dat kan! Cheers mate

Storing, bijna zover

G'day mate!

Een tijdje geleden had ik al een berichtje geplaatst over hoe mijn reis tot stand is gekomen. Helaas is door een storing mijn volledige weblog verloren gegaan en daarbij ook de blog en de emailadressen van diegenen die een update wilden.

De afgelopen weken heb ik twee fantastische vakanties gehad, wat voorlopig toch de laatste feestjes met hen waren. Maar goed, in Australië en Nieuw-Zeeland zullen ook vast voldoende mooie feestjes plaats vinden.

Ondertussen is het bijna zo ver, over 3 weken, dinsdag 9 september, vlieg ik vanaf schiphol via Dubai naar Brisbane. Hier kom ik donderdagochtend plaatselijke tijd aan en gaat het avontuur echt van start.
Langzaamaan begin ik in te beelden hoe het daar zal en kan zijn. Nadenken over sommige woorden in het engels.... Dat soort dingen. Het is spannend maar ik heb er echt ontzettend veel zin in en kan bijna niet wachten!

Voor nu blijft het hier weer bij.

Veel van jullie zie ik nog wel een keer voor ik ga en anders.... tot in 2015!!